fredag, november 20

PÅFÅGEL FÅFÄNGA


Här e jag, i bildverkstaden på Rebta2


tänk att gå till ett sånt här kontor varje dag, bilder överallt och doften, älskar den
 

Jag hade bestämt mig för en påfågel (läser att den står för fåfänga, integritet, visdom) bara kvällen innan, ändå inget överilat beslut, har och har haft mängder med bilder jag vill bygga på min hud. får sansa mig lite bara. Jag får ofta frågan om jag inte vill göra en "egen" alltså något jag ritat själv, men nej, det vill jag inte. Tycker det är så skönt att lämna över bildansvaret till någon annan, att bara välja och peka. Älskar den här typen av bildspråk och att de sitter lite så där som klistermärken på ett skåp.
 

Så här ser den ut. Gillar att blommorna liksom växer ända från blomman i håret på den andra tatueringen. JO, det där med fåfänga...ytlighet och ängslighet, funderar mycket kring det. Varför så många, inklusive jag, känner sådan rädsla och ängslan över det egna "dugandet .
I morgon står jag på en marknad som mig själv som varumärke och försöker duga så gott jag bara kan, kom och säj häj! jag bjuder på pepparkakor för då blir man snäll har jag hört, alltså om man äter dom vill säga:)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar