måndag, december 8

STUDIEDAG OCH PEPPARKAKSHUS

Barnen hade studiedag idag och dom bestämde sig för att baka pepparkakshus.
Pewh tänkte jag, hur skall det gå till? Jag brukar fuska och köra med limpistol, 
men nähädå, man skall kunna äta allt sen vid en eventuell plundring.
 

Å där i bakgrunden ligger han och pausar...dekorera är ju ändå det roligaste.
 
Grymt spännande att se hur pepparkasdegen först växte och sen sjunk ihop.
Jäkla knepig deg alltså (färdigköpt såklart, där går banniemej gränsen liksom)
 

Viggo byggde en laptop och tjejerna byggde hus.
 

Det gick förvånansvärt bra med monteringen och jag brände mig inte en endaste gång.
Jösses, nästa år kanske jag bakar deg också...eller inte.


Det ser onekligen gott ut, men jag tänker inte smaka en endaste liten smula.
Sjukt äckligt med damm + byggdamm.
 

De fina brickorna som husen står på har min vän Eva gjort.
De blev en perfekt kombo om du frågar mig.

Vill bara tillägga, känn ingen press!!! Det går lika bra att köpa färdiga byggsatser eller att låta bli.
Det blir jul ändå och jag hade aldrig gjort det här ifall
inte det varit för studiedagen och ett gäng rastlösa barn.
Fast jag måste erkänna att det var riktigt kul!

2 kommentarer:

  1. Heja vad fint! Svettigt är det. Och helnöjd när DAGSVERKET är klart!

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja! extra nöjd för att det luktade så gott i hela huset.

      Radera