lördag, maj 17

BLINDFOLDED




en bra sak med att jobba i Kina...man upptäcker "hemliga" patser. det kändes iaf hemligt.
en gammal Munkträdgård med tempel och allt, vi var inte ens säkra på att vi fick lova att vara där.
Några män satt i en soffa på en veranda till ett, vad jag tror, tempel. På hjälplig Kinesiska
kunde vi ändå förstå att vi inte var portade. 
Vi lekte loss där i trädgården på lunchrasten innan det var dags att jobba vidare.
En annan bra sak med att jobba på annat kontor (än hemma) är att man kommer närmare och lär känna "nya" människor, sådana som Emma. En fantastisk person på alla sätt och vis, och med framtiden i sin hand. Jag är säker på att hon kommer bli något stort en dag. 

Slutligen hittade vi ett par förbundna lejon i parken. Det är vanligt förekommande med ett par framför ingången till varje fabrik/leverantör/kontor. Det sägs bringa tur(som så mycket annat i Kina. Det är ett vidskepligt folk vi har att göra med här). 
Jag hoppas på ett eget par framför vårt hus en dag. Mäktigt! ...fast utan ögonbindel då ;)

PS. Nu har jag öppnat min webshop igen, Välkomna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar