tisdag, mars 11

DU KANSKE UNDRAR HUR HON BLIR TILL?


Jag fick frågan hur jag gör, hur hon blir till, Bandit Girl.
Jo, jag börjar att skissa lite, sen lägger jag på lite färg.
Oftast blir det inte som jag har tänkt mig, så jag klipper lite...


Funderar över hur jag skall gå vidare.
Klipper lite till, letar efter en bakgrund som kan passa.
Prövar mig fram. Sen tecknar jag små detaljer och bygger vidare.
Lägger till och drar ifrån.
 

Klistrar fast och lägger till fler bitar på henne och runt omkring,
tills jag blir överens med henne. Hon säger oftast till själv,
att nu är det bra, nu finns jag och då scannar jag in henne och
tar med henne på ett usb-minne som jag lämnar in på tryckeriet.
Banditen ovan finns dock ej som ett print ännu, men hon
är publicerad i webmagasinet Enfants Terribles Magasin.

10 kommentarer:

  1. Så himla fin! Du är såå duktig, kul att få ta del av hur du gör/tänker. En gång ville jag också men nu njuter jag av andras verk. /Sanna

    SvaraRadera
  2. Håller med Sanna! Sjukt begåvad är du och kul att se hur banditflickan blir till. hejhej

    SvaraRadera
  3. Hej, vilket fint reportage och viken cool tidning.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Linda. Saknades en lite mening i reportaget om min dröm...om ett växthus :) svaret blev lite lustigt, som om jag var flummigare än vanligt, hehe. Kram

      Radera
  4. Vad mysigt. Det är nästan så man önskar sig en Bandit Girl i 3D när man ser hon hon blir till, lite fjädrar som sticker rätt ut från tavlan...😉 Catrin (cajo70)

    SvaraRadera
  5. Banditflickorna är UNDERBARA! Vi har hängt upp (våra... eh de är inte våra de är barnens när jag tänker efter) i barnens sovrum lite provisoriskt i väntan på att måla om väggarna. Jättekul att se hur de blir till!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Vad roligt att höra. Det där med provisoriskt, det känner jag igen :)

      Radera